به امید بهار..

این وبلاگ له اظلاع رسانی اخرین اخبار و تحلیل های حامیان گفتمان بهار خواهد پرداخت
لطفا با لینک وبلاگ ما را در گسترش حرکت خود یاری دهید

آخرین مطالب

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

گزارش خبرگزاری نمنا، مهندس اسفندیار رحیم مشایی در دیدار روز گذشته خود ( دوشنبه ) با شماری از بانوان فرهیخته استان های تهران و قم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما مدام عنوان مکتب ایرانی را مطرح می کنید اظهار داشت: باتوجه به ناشناخته بودن اندیشه اسلامی در ایران، صحبت کردن از ایران ضرورت دارد.

 
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی امروز صحبت از اسلام می شود و نام اسلام به میان می آید، گرایشات قالبی که به اسلام رسوخ کرده و ذهنیت بد و منفی در مقابل آنها ایجاد شده است، به ذهن متبادر می شود، اظهار داشت: اکثر جریانات اسلامی کنونی نه تنها حقیقت نیستند، بلکه بسیار خطرناک بوده و با اعمال خود در دنیا اندیشه ناب اسلامی را تهدید می کنند.
 
مهندس مشایی با بیان اینکه به من می گویند شما در یک سخنرانی اعلام کرده اید، دوره اسلام گرایی تمام شده است، اظهار داشت: سخنرانی من در آن موقع، در مورد امام زمان (عج) بود که حدود یک و ساعت نیم طول کشید و من در آن سخنرانی در حال تبیین این موضوع بودم که اکنون وقت آن رسیده است که اندیشه مهدوی را در دنیا تبلیغ کنیم.
 
مشاور رئیس جمهور با تاکید براینکه اسلام تا اسلام، فاصله بسیاری دارد، گفت: ممکن است اسلامی که امروز در دنیا تبلیغ می شود از جنس کفر، طغیان و خصومت با اهل بیت (ع) باشد؛ ما باید از یک حقیقت پیگیری کنیم که من یکبار اسم آن را مکتب ایران گذاشتم  البته بعد و قبل از آن هم مکرر تاکید کردم که منظور از مکتب ایرانی همان مکتب اهل بیت (ع) است.

 
رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد یک حکومت دینی با چالش های فراوانی در دنیا مواجه است، اظهار داشت: چند صد سال است که نظام دینی را در دنیا منفی جلوه داده اند و ما باید با حرف زدن و روشن گری، ویژه گی های حکومت اسلامی خود را معرفی کنیم.
 
مهندس مشایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اتفاقات فتنه سال 88، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در این جریانات به خیابان ها ریختند، شاید هیچ کدام، چیزی از مسئولان جمهوری اسلامی نشنیده بودند و درنتیجه وقتی یک نفر از کیلومترها آن طرف تر خط و پیامی  می دهد و اشاره ای می کند، چون از دایره ارتباطات ما خارج شده اند، طبق گفته آنها عمل می کنند.
 
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه از اصلی ترین آثار منفی اتفاقات فتنه 88 دسته بندی و القای چند دستگی بین مرد بود، خاطرنشان کرد: این دسته بندی در جامعه باعث شد دشمن طمع کرده و سپس تحریم های بسیار سنگین و البته متفاوت را علیه ایران تصویب و به مرحله اجرا دربیاورد.
 
رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد در واکنش به اظهارات یکی از بانوان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه اقدامات دولت دکتر احمدی نژاد و سخنرانی های مهندس مشایی در جمع ایرانیان خارج از کشور، عزت پنهان شده ایرانیان را به آنها بازگرداند، گفت: تا زمانی که به ایرانیان خارج از کشور نپرداخته بودیم و همچنین مساله هسته ای مطرح نشده بود، ایرانیان خارج از کشور هویت خودرا پنهان می کردند.
 
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ما از ایران سخن می گوییم به خاطر احساس عزتی است که حکومت به عنوان مهم ترین عنصر باید به آن توجه کند و اگر انسان ها در دنیا کوچک بمانند هیچ اتفاقی در عالم نخواهد افتاد.
 
مهندس مشایی با اشاره به اینکه محقق ساختن شعار « نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» هزینه دارد گفت: اگر انسان احساس عزت نکند نمی تواند این شعار را عملی کند.
 
مشاور رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سابقه کهن ایران در برقراری حقوق بشر در جهان افزود: امروز ما هستیم که باید  در دنیا پرچم حقوق بشر را با توجه به سابقه تمدنی خود برافراشته  کنیم ، در حالی که در این زمینه  ما را متهم می کنند.
 
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه آثار انسانی پیگیری حق هسته ای بسیار بیشتر از آثار اقتصادی آن بوده است ، اظهار داشت: از آنجا که کار ما در موضوع هسته ای منطق داشت و به دنبال حق خود بودیم، با اتحاد ملت توانستیم معادلات دنیا را برهم زده و موفقیت های زیادی کسب کنیم.
 
مهندس مشایی افزود: امروزما نیازمند مدیر برحق و شخصی هستیم که به ملت خود اعتماد کند که آقای احمدی نژاد به مردم اعتماد کرد و در مقابل وقتی دنیا دید مردم ما پای کار هستند، هیچ غلطی نتوانست بکند.
 
مشاور رئیس جمهور همچنین با اشاره به اولین نطق تلویزیونی دکتر احمدی نژاد پس از انتخابات سال 88، گفت: دکتر احمدی نژاد به جای اینکه مغرور شود اعلام کرد من کشورم را دوست دارم، به آینده نظام اعتقاد دارم و می خواهم انقلاب استمرار پیدا کند که همه اینها در سایه وحدت ملی اتفاق می افتد .
 
رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با اعلام اینکه پس از انتخابات سال 88، عده ای قصد داشتند آرای دکتر احمدی نژاد را به نفع خود مصادره کرده و بگویند این تعداد آرایی که به احمدی نژاد داده اند به خاطر ما بوده است، اظهار داشت: رئیس جمهور در اولین نطق تلویزیونی خود با تاکید بر لزوم وحدت آحاد ملت، تقسیم بندی مردم به اصلاح طلبی و اصول گرایی را امری غلط برشمردند و گفتند من نه اصول گرا هستم و نه اصلاح طلب.
 
مهندس اسفندیار رحیم مشایی در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه اگر فردا ( سه شنبه ) رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد گفت: ما از مسیر قانون حقمان را پیگیری خواهیم کرد.
 
مشاور رئیس جمهور افزود: ما برای خودمان یک صلاحیت کامل و کافی قائل هستیم ، که اگر اینگونه نبود ، اصلاً در انتخابات حضور پیدا نمی کردیم.
 
مهندس مشایی همچنین اظهار داشت: من روز ثبت نام ، قبل و بعد از آن هم گفتم، اگر صلاحیت بنده احراز نشود، از مسیر قانون حق خود را پیگیری خواهیم کرد و این به معنای شلوغ کاری نسیت، چراکه معتقد هستیم با شلوغ کردن مملکت، اتفاقی نخواهد افتاد.
 
رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد تاکید کرد: مملکتی که ولی فقیه دارد، ظلم را برنمی تابد و ما از این مسیر، حقمان را خواهیم گرفت.
 
مشاور رئیس جمهور با اشاره به نام گذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: حماسه یعنی اینکه ما باید به همه مردم احترام بگذاریم .
 
مهندس مشایی با بیان اینکه اگر 50 نفر مانند احمدی نژاد هم در ایران باشند حماسه اتفاق نمی افتد، خاطرنشان کرد: حماسه اتفاق نمی افتد مگر اینکه وجدان عمومی جامعه ارضا شود.
 
مشاور رئیس جمهور در خاتمه رویکرد خود در دولت آینده را ادامه دهنده راه دولت فعلی دانست و افزود: ما می خواهیم بر عزت ایرانیان بیافزاییم .
  • پویش الهام


پانوشت : کمر عدالتخواهی را بشکنید تا مردم سر دار بروند.... کسانی که چنگ به صورت عدالت می اندازند و از روی خصومت شخصی چوب لای چرخ رییس جمهور می گذارند و نمی دانند یا خوب می دانند که این کار شکنی ها همه به ضرر مردم تمام خواهد شد..... اینجا تنها مردم قربانی می شوند...

پی نوشت: این طرفداری از احمدی نژاد مربوط به هیچ کاندید و نامزد انتخاباتی نیست...

==========

منبع:http://www.eima.blogfa.com/ ایما


  • پویش الهام

گرایش سیاسی علی دارابی، فردی که آن سالها زمانی جزوه «چرا احمدی نژاد...؟» را نوشت، از آنجا که همراه و همسو با جریان غالب رسانه ای حاکم بر کشور و نیز جریان حاکم بر مجلس است، کمتر باعث ایجاد فشارها بر او می شود. او در انتخابات مجلس جبهه پایداری را می کوبد و البته این جریان رسانه های خاصی برای دفاع از خود ندارد.

چندی بعد رئیس جمهور را در رسانه ملی با بنی صدر تشبیه نموده، مصاحبه زنده اش را قطع و پس از سالها بر زمین گذاردن مسأله مهم «مناظره»، یکدفعه چند برنامه مناظره محور راه می اندازد و هر دو طرف را از مخالفین دولت انتخاب می کند، صرفاً جهت اطلاع را مأمور زدن دولت می کند و آن را از نقد دیگر رئوس قدرت که مخالف با رئیس جمهورند منع می نماید و به بهانه نقد مجلس، نمایندگان سوم تیری را له می کند.

جسورانه در هفته نامه مخالف دولت «پنجره» یادداشت می نویسد و تمام تهمت های ناروای موجود در فضای رسانه ای را مستقیماً نثار رئیس جمهور می کند و در آخرین اقدام خود، به بهانه ویژه نامه انتخاباتی در بیست و سی، در تحلیل مشترک خود با رسانه های ضدانقلاب، رسماً اعلام می دارد که اگر مشائی تأیید صلاحیت نشود، رئیس جمهور قصد ایجاد آشوب در کشور را دارد ...

مهندس اسفندیار رحیم مشایی عصر روز قبل در دیدار با شماری از بانوان استان تهران و قم ، در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه اگر فردا رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد گفت:

«ما از مسیر قانون حقمان را پیگیری خواهیم کرد. ما برای خودمان یک صلاحیت کامل و کافی قائل هستیم، که اگر اینگونه نبود، اصلاً در انتخابات حضور پیدا نمی کردیم. من روز ثبت نام، قبل و بعد از آن هم گفتم، اگر صلاحیت بنده احراز نشود، از مسیر قانون حق خود را پیگیری خواهیم کرد و این به معنای شلوغ کاری نسیت ؛ چراکه معتقد هستیم با شلوغ کردن مملکت ؛ اتفاقی نخواهد افتاد ؛ مملکتی که ولی فقیه دارد ؛ ظلم را برنمی تابد و ما از این مسیر ؛ حقمان را خواهیم گرفت.» (منبع: +)

حال باید برای کسانی چون دارابی که اینگونه خود عماری می نمودند تاسف خورد ؛ بماند ...

البته او به دلیل فقدان قانون نظارتی بر صدا و سیما و همراهی جریان مجلس و رسانه های جریان قدرت، یکه تازی های خود را بدون هیچ واهمه ای انجام می دهد و بر فریاد مظلومیت مخالفینش تنها پوزخندی می زند و می گوید «اگر کسانی با بنی صدر احساس تشابه می کنند، مشکل خودشان است». حال در فقدان قید «قانون» و «فشار رسانه ای» آیا قید دیگری هست که دست صدا و سیما را از یکه تازی های یکسویه خود کوتاه نماید؟

صدا و سیما در دو سه سال اخیر نشان داده است که حتی قید مهم «دین و اخلاق» نیز قادر به کنترل او نیست. دارابی و ضرغامی بودجه های چند صد میلیاردی سازمان را همچون پول تو جیبی خود تصور نموده و به صورت فله ای اقدام به تأسیس شبکه های بی مخاطب، ساخت برنامه های بی حاصل و سریال های الف بدون داشتن حداقل استاندارد می نمایند.

آنها چنانچه مجبور به توقف پخش سریالی هم شوند، هیچ دغدغه ای از بابت پرداخت خسارت از بودجه بیت المال به تهیه کننده آن ندارند و این کار را در کمال آرامش، بدون نگرانی از جایی که بخواهند پاسخگوی آن باشند و احتمالاً خدایی که در پیشگاه او بایستند، انجام می دهند. لذا لحظه ای تردید در پرداخت بودجه های خاموش و حتی علنی برای له کردن جریانات سیاسی دیگر ندارند.

بسیاری از کارشناسان رسانه معتقدند اگر تعلل و عدم مهارت صدا و سیما نبود، هیچگاه کشور در فتنه ای قریب به 8 ماه  اسیر نمی آمد و مسأله در همان هفته های اول تمام می شد. اما با وضع کنونی به نظر می رسد اینبار خود صدا و سیما قصد دامن زدن به فتنه ای جدید را دارد که لحظه به لحظه نیز بر آتش آن می دمد.

فتنه ای که توسط تکیه گاه فتنه گران طراحی و بوسیله دیگران اجرا شد و هدف آن، چیزی جز حذف کامل گفتمان سوم تیر و جریان ضد سرمایه داری که قسمتی از قدرت را به دست گرفته نبوده است. با توجه به بی تأثیری فضای رسانه ای بر صدا و سیما، گویا تنها کار ممکن توسط دلسوزان در این ماجراجویی های مدیران سیما، تنها و تنها «تماشا» می باشد.
انگشتت را هرجای نقشه خواستی بگذار فرقی نمی کند…

تنهایی آقا عمیق ترین جای جهان است و انگشتان تو هیچ وقت به عمق فاجعه پی نخواهند برد …



انسان مغرور مثل کسی است که بالای کوه ایستاده و همه مردم را ریز می بیند
غافل از اینکه مردم هم اورا کوچک می بینند

آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگری از بالا نگاه کند و آن هنگامیست که بخواهد دست دیگری که بر زمین افتاده بگیرد تا اورا بلند کند
.

آرشیو مطالب هاشمی درباره فتنه 88 از سایت وی حــذفـــ شد

پ ن : آقای هاشمی تمام وقایع و اتفاقات فتنه 88 را چگونه از ذهن و خاطره مردم پاک خواهی کرد ؛ چگـــونه ..!!!؟
=============

منبع:تنهاترین سردار

  • پویش الهام

در روزهای اخیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که رهبری حکیم و عادل انقلاب اسلامی، شکل گیری حماسه سیاسی را از آن انتظار دارند، موجی از دستگیری های بدون توجیه و غیرمنطقی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد در برخی استان های کشور به راه افتاده است.

از سوی دیگر حجت الاسلام بهمن شریف زاده، از فضلای فرهیخته حوزه که عَلَم دفاع و تبیین گفتمان فرهنگی دولت را بر دوش گرفته است، دو روز پیاپی به دادسرای ویژه روحانیت احضار گردیده و همزمان 5 سایت حامی گفتمان انقلاب و دولت خدمتگزار بدون هیچ اطلاع قبلی و هرگونه توضیحی یکباره فیلتر شده اند!
به نظر می رسد سناریویی برای تحت فشار قرار دادن دولت و حامیان آن طراحی شده که سؤالاتی را در اذهان به وجود آورده است:
موج دستگیری ها و احضارهای اخیر حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و دولت اسلامی که همگی به دیانت و وفاداری به انقلاب و رهبری حکیم اشتهار دارند، با چه مجوزی؛ از سوی چه کسی و با چه حجت شرعی صورت گرفته است؟!
اخبار تأسف باری که از برخی استان ها به گوش می رسد حاکی از آن است که برخی نیروهای به ظاهر امنیتی که هویتشان به روشنی معلوم نیست با ریختن در منازل برخی چهره های موجه روحانی و غیرروحانی حامی دولت با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده های مظلوم این شخصیت ها اقدام به دستگیری آنها نموده اند؛ این اقدامات خودسرانه با چه حجت شرعی انجام می شود؟
این رفتارها چه نسبتی با انقلاب مقدس اسلامی دارد که اینگونه چهره تابناک آن را مخدوش می نمایند؟! خصوصا اینکه از برخی بازداشت شدگان تعهد کتبی گرفته شده که هیچگونه فعالیت سیاسی انجام ندهند! این امر چه جایگاهی در انقلاب اسلامی دارد که توده های مردم را به عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی کشانده و مورد تشویق قرار می دهد؟ چه کسی هزینه گزاف این بی تدبیری را خواهد پرداخت؟!
سؤال مهمتر اینکه پس از دستگیری های اخیر چه چیزی به دست آورده اند و چه چیز به اثبات رسیده است؟ لازم است برای افکار عمومی پاسخ روشنی منتشر شود، در غیر اینصورت اعاده حیثیت و پیگیری های قانونی، کمترین حقی است که افراد مذکور از آن برخوردار خواهند بود.
نکته مهمتر آنکه در تماس هایی که با مسئولین مربوطه در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گرفته شده، همگی اظهار می کنند این رفتارهای خارج از ضابطه کار نیروهای زیرمجموعه ما نبوده؛ سؤال اینجاست که که کدام مقام یا نهاد، مسئول برخوردهای غیرقانونی با این افراد است؟!

گفتنی است پیگیری جدی این اقدامات بی ضابطه همچنان در دستور کار مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی نظام قرار داشته و امید می رود به زودی نتیجه بررسی ها به اطلاع افکار عمومی برسد.

  • پویش الهام

«جماعت دغلباز»

۳۱
ارديبهشت

محمد جعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور / تخریب رقیب در عرصه سیاسی، امری غیراخلاقی و ناپسند است که غالباً ریشه در ناامیدی از آینده و حس انتقامجویی دارد.
«احساس بی‌آیندگی» یا نــاامیدی از دست‌یافتن به آینده مطلوب، وضعیتی است که عده‌ای از سیاسیون وابسته به جناح‌های مختلف در آن به سر می‌برند.
فصل مشترک این افراد، نداشتن پایگاه مردمی، آن هم به علت رفتار نامناسب آن‌ها با مردم در حوزه‌های گوناگون است... به تعبیر روشن‌تر جامعه ایرانی، از بعضی افراد یا گروه‌های سیاسی به علت بی‌اعتنایی آنان نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی و نیز از برخی دیگر به علت ریاکاری و ظاهرگرایی دلخور و ناراحت است و تجربه 34 سال گذشته به آن‌ها آموخته که دنبال وضعیتی باشند که در آن اخلاق اسلامی و مناسبات انسانی به نام توسعه‌گرایی یا دین‌گرایی منکوب نشود.
مردم ایران روزهایی را به یاد دارند که بعضی‌ها به اسم سازندگی و اصلاحات و برخی دیگر به نام ‌ارزش‌ها، عدالت و اخلاق را زیر پا گذاشتند و هر جا کم آوردند، برخوردهای محدودکننده با افراد جامعه را در دستور کار خود قرار دادند.
ایران اسلامی تا رسیدن به قله‌های دینداری و پیشرفت مادی فاصله دارد و آنچه در مسیر، سرعت و کیفیت حرکت به سمت قله‌ها تزلزل و انحراف ایجاد کند، مطلوب هموطنان ما نیست، بنابراین کسانی که مردم ایران را با شعارپردازی‌های توخالی، منازعات جناحی و ظاهرفریبی آزرده خاطر کردند، در این زمان آینده‌ای برای خود نمی‌بینند و به همین علت عرصه سیاسی را از هیاهوهای تهدیدآمیز و تحرکات تخریبی علیه رقیب یا رقبای خود پر کرده‌اند تا شاید با به اشتباه انداختن مردم، بر مقدرات آن‌ها مسلط شوند، حال آن که ایرانیان در شرایط امروز زیر بار اهالی زر و زور و تزویر نمی‌روند.
سوگوارانه باید اذعان کرد ماشین تخریب، آنجایی که به رانندگی برخی مدعیان اصولگرایی به حرکت درمی‌آید، چیزی از ارزش‌های دینی باقی نمی‌گذارد و جذابیت و شکوه دینداری را از بین می‌برد اما راستی اصولگرا کیست؟ اصولگرایی چیست؟ اصول کدام است؟ در این خصوص اگرچه گفتنی‌های فراوانی وجود دارد، اما به زبان ساده باید گفت: اصولگرا کسی است که مهربان، صبور، اهل منطق و دلسوز همنوعان و هم‌کیشان خود باشد.
اصولگرای واقعی به هیچ بهانه‌ای ناسزا نمی‌گوید، پرخاش و تهدید نمی‌کند، فریب نمی‌دهد و به ارعاب و پرونده‌سازی روی نمی‌آورد. برخوردهای عصبی، فریبکارانه، غیرمنطقی و تحقیرکننده، هیچ نسبت و شباهتی با آموزه‌های دینداری و حقیقت انقلابی‌گری ندارد.
متأسفانه بعضی از داعیه‌داران اصولگرایی تصور می‌کنند انقلابی بودن با خشم و خشونت و تهدید ملازمه دارد و اگر اخلاقی، بردبارانه و معقول رفتار نمایند، انقلابی‌گری و کارآمدی آن‌ها زیرسؤال خواهد رفت. چنانچه برخی اصلاح‌طلبان نیز خیال می‌کردند با تأکید بر آرمان‌های دینی و انقلابی، فرصت و توان اصلاح‌گری را از دست خواهند داد. جامعه ایرانی، اما مؤمن و انقلابی است و البته دینداری و انقلابی‌گری را برای ساختن ایرانی مستقل، آرام و پیشرفت می‌خواهد. کشوری که در آن امکانات و فرصت‌ها به طور عادلانه توزیع شود و مسئولانش آرمان‌ها را با رعایت قواعد اخلاقی و حفظ حقوق افراد، ترویج و دنبال کنند. این روزها که موضوع انتخابات ریاست جمهوری داغ است، ایرانی‌ها در حال مرور تجربه‌های سیاسی خود هستند تا مبادا مدیریت اجرایی کشور به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
قبلاً که شبه عبارت «نااهل و نامحرم» مطرح می‌شد، ذهن‌ها بلافاصله به سمت آدم‌ها و باندهایی می‌رفت که از ضرورت وابستگی به امریکا دم می‌زدند، بر استحاله سیاسی و فرهنگی به نفع اومانیزم و لیبرالیزم تاکید داشتند و اهل چپاول بیت‌المال بودند، اما این روزها مفاهیمی به تعریف قبلی افزوده شده که اهالی تزویر و ریاکاری را نیز در بر می‌گیرد.
کسانی که به نام دین و اصول، انواع بداخلاقی‌ها را مباح می‌دانند تا عطش قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی خویش را سیراب کنند. مردم دست این جماعت دغلباز را نیز خوانده و می‌روند تا به انتخاب خود تعریف جامع و مانعی از «نااهلان و نامحرمان» ارائه دهند و مسیر خدمتگزاری را از چپ روی و راستگرایی مصون نگاه دارند. امیدواریم امکان چنین انتخاب مبارکی فراهم شود.

  • پویش الهام

 استاندار تهران اظهار داشت: دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری با رویکرد مجدد به آرمان های انقلاب و نظام مانع موروثی شدن قدرت شد.

به گزارش ایرنا، 'مرتضی تمدن' در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی و دهیاران روستایی استان تهران در شهرری گفت: یک عده در این مملکت 'رییس'، 'وزیر' و 'وکیل'‌ شدن را موروثی کرده بودند ، آقای احمدی نژاد جلوی آنها را گرفت و گفت که حکومت،‌ ثروت،‌ قدرت و ریاست، مهریه خانوادگی شما نیست،اینها مال ملت است.
تمدن افزود : حالا همین افراد آمده اند تا انتقام بگیرند، البته هر که در این مسیر قرار بگیرد باید تاوانش را هم بدهد.
وی گفت: چنین افرادی که حتی یک سطر برنامه برای اداره کشور ندارند و به طور عمده منتقدان برنامه های دولت و فاقد هرگونه حرف نو هستند،‌ با شیوه ها و موضع گیری های ناصحیح خود همواره آب به آسیاب دشمنان ریخته و به خصوص در شرایط تحریم روی آنها را به ما باز کردند.
تمدن به ادعای یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری که اظهار داشته اجرای طرح مسکن مهر بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان بدهی به کشور تحمیل کرده است گفت: پس از تحویل این خانه ها به مردم ‌آنان اقساط خود را باید به بانک های عامل بپردازند، در عین حال دعای خیر مردم، کشور و انقلاب را بیمه می کند.
استاندار تهران خطاب به این افراد تصریح کرد: ' در پرونده سه هزار میلیارد تومانی نیز ردپای برخی ها دیده می شود، آن افراد از اعوان و انصار شما بودند و با وجود تلاش های فراوانتان برای اینکه دولت را با موضوع درگیر کنید ، اما ردپایی از آقای احمدی نژاد در آن پرونده دیده نشد'.
استاندار تهران اظهارداشت: مجموع مسکن های ساخته شده تا قبل از دولت آقای احمدی نژاد حدود 400 هزار واحد بود اما با روی کار آمدن این دولت در هشت سال گذشته چهار میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور کلید زده شد ، بدون اینکه مردم به بانک ها مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: دولت احمدی نژاد تمام تلاش خود را از بدو تاسیس مصروف مناطق محروم و روستاهای کمتر برخوردار کرد و هر برنامه ای که مربوط به توده های مردم بود در این دولت اولویت داشت.
تمدن افزود: اجرای طرح های بزرگی همچون ' توزیع یارانه ها' و 'مسکن مهر'‌ با وجود مخالفت های شدیدی که می شد به نحو مطلوب به اجرا درآمد و کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نیز با وجود مخالفت های گذشته خود با اجرای این طرح ها اکنون بر تداوم اجرای این طرح ها توسط دولت های خود تاکید دارند.
استاندار تهران خطاب به این کاندیداها گفت: اگر یارانه بد بود چرا شما بر ادامه این روند تاکید دارید و چرا با افزایش رقم پرداختی یارانه ها مخالفت کردید؟
وی با بیان اینکه مشی و روش دولت بر این بود که 'همه مردم' و نه 'یک قشرخاص' باید مورد توجه قرارگیرند گفت:‌ حدود 40 میلیون نفردرکشور 'سهام عدالت' گرفته اند و برای آنان حداقل سرمایه ای است که می توانند سالها از سود و برکات آن منتفع شوند.
تمدن دربخش دیگری ازسخنانش با مقایسه وضعیت عمران وآبادانی روستاهای فعلی با دوران گذشته افزود: شرایط روستاها از حیث عمرانی، مقاوم سازی، بیمه روستایی و زیرساخت های رفاهی و توسعه به هیچ وجه با 10 سال قبل قابل مقایسه نیست.
استاندار تهران تاکید کرد: آن زمان درآمد سالانه از محل صدور نفت 45 میلیارد دلار بود و اکنون به 120 میلیارد دلار رسیده و از این رو کل بودجه عمرانی استان تهران که 16 میلیارد تومان بود در اوایل شروع فعالیت دولت فعلی به 169 میلیارد تومان افزایش یافت.
تمدن گفت: به سبب اهتمام ویژه آقای احمدی نژاد برای عمران و آبادانی روستاها، بودجه عمرانی استان تهران در سال 1391 از مرز یک هزار میلیارد تومان گذشت و با سرجمع سایر مبالغ رسیده از گوشه و کنار، به یک هزار و 150 میلیارد تومان بالغ شد.
استاندار تهران همچنین اظهار داشت: برگزاری همزمان چندین انتخابات شامل 'ریاست جمهوری' ، 'شوراهای اسلامی شهر و روستا' و 'میاندوره ای مجلس' (در برخی شهرها) در روز 24 خرداد ماه را شاهکار و نشانه اقتدار کشور و مایه بهت و تعجب دشمنان دانست.
تمدن در پایان از تلاش های شبانه روزی دهیاران واعضای شوراها در تداوم حرکت و موج عدالت خواهی دولت آقای احمدی نژاد در جامعه که به نفع توده های مردم در روستاها با وجود تحمل مشکلات فراوان کوشیدند تا با عمران و آبادانی، چهره روستاها را دگرگون کنند‌ تقدیر کرد.

  • پویش الهام

جنبش های دانشجویی که باید نبض بیدار جامعه باشند و در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشرو لقب گیرند، در سال حماسه سیاسی و اقتصادی در خوابی عمیق فرو رفته و چشم بر بعضی رویکردهای سیاسی بسته اند.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی در تازه ترین مصوبه خود و بر خلاف مصوبه دولت قیمت حامل های انرژی را تا 43 درصد افزایش داد.

این در حالی است که مجلس پیش تر با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش مبلغ یارانه های دهک های جامعه مخالفت کرده بود.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا گفت و گویی با فعالان جنبش های دانشجویی انجام داده تا میزان آگاهی سنجی و جبهه گیری این قشر از جامعه را مشخص کند.

ˈمهدی امیریانˈ دبیرسابق تحکیم وحدت گفت: شاید تعدادی از نمایندگان، سیاسی کاری در برخی موضوعات داشته باشند ولی اطلاعات کاملی در این جهت ندارم.

وی ادامه داد: نمایندگان اکنون بیشتر به فکر خط دهی به شورای نگهبان و تایید یا رد صلاحیت ها داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

امیریان تصریح کرد: تبعات این کار برای دولت بعدی است و این سیاسی کاری ها مشکلات زیادی برای دولت آینده می آفریند.

وی درباره سکوت جنبش های دانشجویی گفت: ما جنبش دانشجویی به معنای واقعی نداریم و تشکل ها با هویت خودشان موضع نمی گیرند وتاثیر گذاری ندارند و ابزار دست برخی خبرگزاری هایی شده اند تا اهداف سیاسی برخی گروههای خاص را تعیین کنند و به فکر کارهایی همچون بیانیه و یا جهت گیری نیستند.

ˈعلی جمشیدیˈ دبیر سابق اتحادیه مستقل دانشجویان هم در این باره از جهت گیری نسبت به عملکرد مجلس شورای اسلامی خودداری کرد.

ˈحجت علمداریˈ عضو شورای مرکزی تحکیم وحدت در این باره می گوید: وظیفه مسئولان حمایت از قشر ضعیف جامعه و دهک های ضعیف می باشد و باید مسئولان با کمک اقتصاد دانان به فکر حل مشکلات اقشار جامعه باشند.

وی در خصوص جبهه گیری تحکیم وحدت نسبت به موضوعات این چنینی در جامعه گفت: این موضوع را در جلسه شورای دفتر در روزهای آتی مطرح خواهیم کرد.

ˈابوالفضل کمندیˈ دبیر جامعه اسلامی دانشجویان هم در این باره کمی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این درگیری های مجلس و اختلافات با دولت باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

وی ادامه داد: خبر افزایش حامل های انرژی باور نکردنی است و قابل تامل می باشد.

این عملکرد و بی اطلاعی جنبش های دانشجویی از اوضاع کشور در این برهه حساس نشان می دهد که فعالان دانشجویی به جای تلنگر مثبت اندیشانه به مسئولان، خود در خواب به سر می برند و هیچ راهکار مشخصی ندارند و تنها منتظر دریافت دستور العمل خویش از نهادها و ارگان های خاص می باشند.

  • پویش الهام

یک هشدار !

۳۱
ارديبهشت

اغراق نیست اگر گفته شود بزرگترین خدمت دکتر احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش به کشور و نظام ، کنار زدن پرده های نفاق ، دورویی و تزویر از چهره بسیاری از دنیاطلبان ، منافقها ، مدعیان و  دکان داران ارزش مداری و آشکار نمودن ماهیت و افکار واقعی آنها بود .

حقیقتاً در هیچ دوره ای از انقلاب مانند برهه کنونی ، صفها اینگونه شفاف و بر اساس میزان ایمان و خلوص و به تبع آن بصیرت و معرفت افراد ، از هم جدا نشده بود . صف قدرت طلبان ، صف منافقین ، صف دکان داران ارزشها ، صف احمقها ، صف متحجرها و ... 

دلیل این اتفاق را خود رئیس جمهور به شیوایی توضیح می دهد : « راه افشا و دریدن پرده جبهه نفاق ، ایستادگی بر اصول ، ارزش‌ها و راه مستقیم الهی است . وجود جبهه نفاق اولین مشکل بشریت است . راه افشا و دریدن پرده جبهه نفاق ، ایستادگی بر اصول ، ارزش‌ها و راه مستقیم الهی است . جبهه نقاق در طول تاریخ موجب سستی ، تردید و انحراف در جبهه حق و ملتها شده است . ملت ها و اقوام گوناگون هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند اما آنچه انحراف و تفرقه ایجاد می‌کند و برای بشریت خطر محسوب می‌شود وجود خط نفاق است . »

هیچ چیزی مثل قرار دادن افراد در موقعیت انتخاب بین عدل و ظلم و اصول و ارزشها و دنیا - به ویژه وقتی دنیای فرد در خطر از دست رفتن است - نمی تواند  ایمان ، اخلاص و بصیرتشان را محکی اساسی زده و خلوص آن را آشکار نماید . رئیس جمهور با پافشاری بر اصول و ارزشها ، در حد توان و ایمانش ، جماعتی از قبایل مختلف با شعارها و تابلوهای رنگارنگ و متفاوت و بعضاً متضاد را در موقعیتها و بزنگاههای سخت این انتخاب قرار داد و متاسفانه اکثریت امتحان خوبی پس ندادند .

و اکنون بعد از ۸ سال با نزدیک شدن به زمان تجدید انتخاب ِ نگاه مدیریتی حاکم بر کشور ، می بینیم که صفی طولانی و رنگارنگ از اصناف و طیفهای مختلف که خط دنیا را به جای عدالت انتخاب کردند ، در مقابل جبهه عدالت طلبان شکل گرفته و نبرد این دو جبهه به اوج خود رسیده است .

آنقدر تقابل سنگین شده گویی جبهه داخلی مخالفین عدالت با جبهه بین المللی مخالفین عدالت با هم بسته اند و تقسیم کار کرده اند جهت شکست دادن و حذف جبهه عدالت طلبی و چون فطرت سالم هیچ انسانی باطل را نمی پذیرد و اینان هم حقی در چنته برای عرضه به ملت ندارند به حربه قدیمی بی حیثیت کردن و مشروعیت زدایی از جبهه عدالت طلبان و ناامید کردن مردم از کارآمدی و برحق بودن آنان برای آسانتر شدن حذفشان ، روی آورده اند .

غرض از بیان این مطالب اینکه

برای ادامه این نبرد و پیروزی بر دشمنان جبهه عدالت طلبی نیاز به رئیس جمهوری است که  این ویژگی غربالگری در او هم به قویترین شکل وجود داشته باشد یعنی اهل پافشاری بر اصول باشد تا بعد از مرحله جدا شدن صفها و روشن شدن ماهیت ها ، وارد مرحله ریزش و پاکسازی شده و نظام از لوث وجود این دنیامداران و این دکان داران تا حد ممکن پاک شود

و گرنه

این وسعت و تنوع جبهه مخالفین جبهه عدالت طلبی نشان می دهد که غده های آلوده دنیاطلبی و ضعف ایمان و بی بصیرتی و حماقت رشد نسبتاً زیادی در پیکره نظام داشته است. اگر رئیس جمهوری حاذق و با ایمان و ادامه دهنده خط عدالت طلبی ، ادامه درمان را بر عهده نگیرد خط اشرافی گری و نفاق چه مستقیماً چه به واسطه عناصر ظاهرالصلاح بی بصیرت ِ قابل مدیریت ، خواهد توانست دوباره بر امور کشور مسلط  شود و این یعنی آغاز همان برنامه ای که چندی پیش باهنر از آن خبر داده بود : ریشه کنی و حذف همیشگی عدالت طلبان منحرف !؟ و محارب !؟ از صحنه مدیرت کشور . بعد از آن باید استقرار یک دولت عدالت محور و مردمی و محقق شدن آرمانهای انقلاب و امام و شهدا را چیزی شبیه به یک رویا و افسانه دانست و این یعنی ....  

اللَّهم إِنا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقدَ نَبینَا صَلَوَاتکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِینَا وَ کَثرة عَدُوِّنَا وَ قِلّةَ عَدَدِنَا وَ شِدّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهر الزمَانِ عَلَیْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِنّا عَلَى ذَلِکَ بِفَتحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرّ تَکْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُه وَ رَحْمَةٍ مِنْکَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِیَةٍ مِنْکَ تُلْبِسُنَاهَا بِرحمتِکَ یَا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ .

( خدایا ما به تو شکایت می کنیم از نبودن پیامبرمان که درودهای تو بر او و آلش باد و از غیبت مولایمان و از بسیارى دشمنان و کمى افرادمان و از سختى فتنه ها و از جریان زمانه به زیانمان ، پس درود فرست بر محمد و آلش و کمک ده ما را بر این اوضاع ، به گشایش فورى از طرف خود و برطرف کردن رنج و ناراحتى و یارى با عزت و ظاهر ساختن سلطنت حقه و رحمتى از جانب تو که ما را فراگیرد و تندرستى از طرف تو که ما را بپوشاند ، به رحمتت اى مهربانترین مهربانان .)


===

منبع رودخانه نقره ای

http://mahsatarighat.blogfa.com/

  • پویش الهام

انتخاباتیات

۳۱
ارديبهشت

اگر به گفتار، مصاحبه و سخنرانی های نخبگان سیاسی جمهوری اسلامی بنگریم، می بینیم که کعبه آمال اکثریت قاطعی از  آنان، تبدیل ایران به "ژاپن اسلامی" یا حداکثر "مالزی" است. صاحبان دیدگاه مذکور بعضا از دارای دینداری فردی غلیظ و حتی سوابق کم نظیری در صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی هستند؛ اما ویژگی مشترک آنها "عملگرایی" و اعتقاد به "تکنوکراسی" است.

هرچند که فضل تقدم طرح "ژاپن خاورمیانه" به محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع، برمی گردد؛ اما گذشت زمان و دوری از فضای انقلابی باعث شد "انقلابی های بی مایه و سرخورده"، منویات درونی خود را علنی کرده و در جهت گیریهای "توسعه" جا پای پهلوی گذارند. قائلان به تز "ژاپن اسلامی" و حسرت خورندگان ترقی های "مالزی" آن قدر زیاد و گسترده اند که نیازی به نام آوردن از آنها نیست؛ اما علی الحساب می توان طیفی از آقای هاشمی رفسنجانی، خاتمی، حسن روحانی، حداد عادل، محسن رضایی، تا ولایتی و قالیباف را برشمرد.

در فضای قانونگزاری و برنامه ریزی کشور، "سند چشم انداز بیست ساله" نماد اصلی عملگرایی است. این سند یک صفحه ای و بی ارزش که تمام هم و غم خود را در سبقت جمهوری اسلامی ایران از جمهوری لاییک ترکیه قرار داده؛ به مثابه بیماری خوره در پیکر بروکراسی فشل کشور افتاده، تا با تولید "اسناد چشم انداز بیست ساله" برای هر سازمان و وزارتخانه، سرگرمی جدیدی ایجاد کنند.

اما در طرف دیگر نگاه "آرمانگرایانه" قرار دارد؛ نگاهی که بی شک نماینده اتم و اکمل آن احمدی نژاد است. این نوع آرمانگرایی ممکن است امتدادی هم در برخی گروههای سیاسی و انقلابی داشته باشد؛ اما اولا مبانی متفاوتی دارد و ثانیا از انسجام منطقی بیشتری برخودار است.

از نظر مباتی، آرمانگرایی احمدی نژاد ریشه در "گفتمان مهدویت" دارد. یقینا نگاهی که مهدویت در آن محوریت دارد و تمام گفتار و رفتار خود را با آن تنظیم میکند؛ نمی تواند به ژاپن اسلامی یا مالزی منتهی شود؛ چرا که مالزی نه تنها سلطه سرمایه داری را به چالش نکشیده بلکه نقشی تعریف شده در آن نظام دارد. همچنین کسی که مدعی زمینه سازی ظهور منجی است، دیگر نمی تواند به جایگاه برتری در مقابل ترکیه اکتفا کند؛ بلکه هدفش برتری در همه زمینه ها در مقیاس جهانی است.

دوگانه آرمانگرایی و عملگرایی، به عنوان تضاد اصلی در درون جمهوری اسلامی به شکلگیری یک رقابت جدی در انتخابات سال ۸۴ منجر شد. محمود احمدی نژاد به عنوان نماینده آرمانگرایی در مقابل اکبر هاشمی رفسنجانی، به عنوان نماینده عملگرایی در برابر هم قرار گرفتند که پیروزی از آن آرمانگرایی شد.

در سال ۸۸ این بار رفسنجانی، با فرستادن میرحسین موسوی به میدان رقابت، جنگی نیابتی را با احمدی نژاد آغاز کرد که در آن نیز هم در صندوقها و هم در کف خیابان، ناکام ماند و تکیه گاه فتنه لقب گرفت.

مشایی همان احمدی نژاد است

اما این بار و پس از  ۸ سال، رفسنجانی خود دوباره وارد گود شده و احمدی نژاد نماینده اش را فرستاده است. فارغ از آن که نتیجه چه خواهد  شد، تا کنون بازی "نظام موجود" برهم ریخته است. نظام موجود ۳ سال تمام تلاش خود را کرد تا میان آرمانگرایی احمدی نژاد و عملگرایی مفرط رفسنجانی مسیری جدید ایجاد کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب! ۲+۱، ۳+۵، جبهه پایداری، و... دیگر از حیز انتفاع ساقط شده اند، چرا که نمایندگان تمام و کمال آرمانگرایی و عملگرایی وارد میدان رقابت گردیده اند.

این بار دیگر، این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست، مشایی منحرف، کابوس وحشتناک ادامه بلیه احمدی نژاد است. بسیاری پیش از این موضعشان را معلوم کرده اند، رفسنجانی یا مشایی! با انتخاب اولی، ابتدا بازار ارز آرام می گیرد و در ادامه مشکل ایران با آمریکا حل شده و از تولید (اسم مستعار سرمایه دار) هم به نحو شایسته ای حمایت می شود و در نهایت مالزی دیگری در خاورمیانه و در کنار اسراییل شکل خواهد گرفت.

و با انتخاب دومی، راه احمدی نژاد با شدت و حدت مضاعفی ادامه می باد؛ حق مردم از نفت و سایر منابع ملی به صورت مساوی به خودشان داده خواهد شد، امتیازهای ویژه حذف می شود، نظام ربوی بانکی اصلاح می گردد، ساختار معیوب و فاسد اداری و اجتماعی و مذهبی دگرگونه می شود و در نهایت ایران به عنوان یک بازیگر مستقل و قدرتمند جهانی، دعوت کننده جهانیان به منادی توحید و عدالت می شود.

 =========

منبع:خط خطی

http://www.khatkhati111.blogfa.com

  • پویش الهام

در امتداد وقت

۳۱
ارديبهشت

پیش نوشت : این روزها که موسم انتخابات است .مردم عامی کوچه وبازار که دل در گرو این انقلاب و گفتمان عدالت وپیشرفت داده اند.عجیب احساس تنهایی و خظرمی کنند از یک طرف از سوی جماعت خوارج از گفتمان اصیل عدالت وپیشرفت که برای خود  راس فقاهتی در عرض مقام ولایت فقیه ورهبری توده مردم تعریف کرده اند وبرتوصیه های ایشان پایدار شده اند و از طرف دیگر خطر از سوی الیگارشی قدرت وثروت که بر اصول قبیلگی خود گرایش کرده اندوالبته بخشی از این الیگارشی قدرت وثروت باشعار اصلاح به منفعت بخش دیگر قبیله که تا چندی پیش فتنه گر خوانده می شدند وحالا به مصلحت تقسیم غنایم در رسانه های رسمی تبرئه می شوند.  مردم عامی که چشم امید شان فقط به سرداران ایران اسلامی و اسلام جهانی درگفتمان عدالت وپیشرفت زیر پرچم نایب برحق امام عصر دوخته شده کاری جز صبوری وامید و رویش دوباره ندارند که این خود اموزه تاریخی این ملت است ومکتب زندگی ایرانی و پتانسیل فرهنگی ما.

در بدترین دقابق این شام مرکزی/چندین هزار چشمه خورشید دردلم/میجوشد از یقین/احساس می کنم در هرکنار و گوشه این شوره زار یاس/چندین هزار جنگل شاداب ناگهان/می روید از زمین.(احمد شاملو)

سبک تاریخی ایرانیان در مواجهه با سختی ها ونظام های قاهر وجابر در زمان های استبداد زده با "پتانسیل فرهنگی" و بر اساس حفظ امید وانتظار وتلاش برای شکستن "حصار" های ذهنی و عینی بوده است واین سبکی بوده که حتی در ادبیات ایرانی در دوران درماندگی برابر قدرت های مسلط عیان است. ایرانیان در عین ناخرسندی وحفظ رویه اعتراضی وانتقادی خود نسبت به نیروهای مسلط جامعه کوشیده اند امید وارانه در انتظار بهبودی وبهروزی باشند.آنان در عین باور به درگیری وستیز ازلی بین خیر وشر, اهورایی واهریمنی .نیکی وبدی.درستی و نادرستی. زشتی وزیبایی.دائما در پی تعیین جایگاه خویش در این میانه اند.آنان با شک پیگیر و تاریخی نسبت به وضع موجود هرگز یقین تاریخی خویش را از یاد نبرده اند.

چراغ قریه پنهان است/موجی گرم در خون بیابان است/......

اودست می کشد به جراحات شهر پیر/او درد های شهر ودیارش را فریاد می کند/او رو به صبح طالع/ چشمان خفته را بیدار می کند/...

اندکی صبر سحر نزدیک است....

کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور....

ایرانیان غالباچه در عالم زردشتیگری وچه در "عالم مسلمانی ویژه خود", و در بد ترین شرایط دست از انتظار روزگار بهی وپیروزی اهورایی و حق بر باطی و نور بر تاریکی بر نداشته اند. البته ملت ها و فرهنگ های دیگری در جهان نیز چنین اند.اما صبوری ایرانیان در این زمینه به صبوری سنگ صبورشان و کویرهاشان و درختان گردوی دیر بازده اما پر بازده وچند قرن بارده خود ماننده اند.آنان از درخت انتظار وصبوری میوه امید می چینند.وبا امید توانایی مبارزه دراز مدت می یابند وچنین بوده است که در طول تاریخ چندهزار ساله خود.بارها از بادهای مخالف  خم شده اند.اما نشکسته اند.همچون غالب کاریزهای کهنسالشان.در خشک سالی ها باریک شده اند.اما نبریده اند. وبا همه این اوصاف هرگز بهروزی و پیروزی اهورایی را تنها برای خود نخواسته اند . ودر عصر قبیلگی, جهانی اندیشیده اند. و در پایان باید برای نمونه عرض کنم این امیدواری ونیک خواهی برای همگان را می توان حتی در شعر هنرمندان قبل از انقلاب دید.از زبان زن شاعره ای که بخشی از زندگیش را باجذامیان قسمت کرد

. "من خواب دیده ام کسی می اید/من خواب یک ستاره قرمز را دیده ام/وپلک چشمم هی می پرد/وکفش هایم هی جفت می شوند/وکور شوم اگر دروغ بگویم/ من خواب آن ستاره قرمز را/وقتی که خواب نبودم دیدم/کسی می آید/کسی دیگر/کسی بهتر/کسی که مثل هیچ کس نیست/..../ومثل آن کسی است که باید باشد/و قدش از درخت های خانه معمار هم بلند تر است/کسی که در دلش با ماست/در نفسش با ماست/در صدایش با ماست/کسی که جلوی آمدنش را نمی شود گرفت و دست بند زد وبه زندان انداخت/کسی که از باران/از صدای شرشر باران/ از میان پچ پچ گل های اطلسی/ کسی که از آسمان توپخانه در شب آتش بازی می آید/و سفره را می اندازد/.نان را قسمت می کند/..../وشربت سیاه سرفه را قسمت می کند/و روز اسم نویسی را قسمت می کند/و نمره مریض خانه را قسمت می کند/.....(فروغ فرخ زاد)


=======

منبع:http://www.farzandeazadi.blogfa.com/

  • پویش الهام